Eindhovense Schoolzwemkampioenschappen 2023

Op woensdag 22 maart organiseert PSV Zwemmen in samenwerking met Eindhoven Sport en Nationaal Zwemcentrum de Tongelreep de Eindhovense Schoolzwemkampioenschappen (ESZK).

Tijdens het ESZK kunnen alle basisschoolkinderen in Eindhoven die in het bezit zijn van een zwemdiploma B (of gelijkwaardig) kennismaken met wedstrijdzwemmen. Zwem een wedstrijd in het bad waar de Nederlandse zwemtop traint. En wie weet ontdekken we wel de nieuwe Ranomi of Pieter?

Heb jij zin om mee te doen aan een echte zwemwedstrijd en te ervaren hoe het is om hiervoor te trainen? Schrijf je dan snel in!

Wanneer?
Het ESZK vindt plaats op woensdag 22 maart 2023. De trainingen zijn op 8 en 15 maart.
De trainingen zijn als volgt ingedeeld:
15.00 – 15.45 uur             onderbouw
15.45 – 16.45 uur             bovenbouw

De Wedstrijd:
Het programma op 22 maart:

14.00 - 14.20 uur          Deelnemers kunnen zich melden bij de balie
14.30 uur                      Aanvang wedstrijd
17.15 uur                      Einde wedstrijd

Elke leerling zwemt twee individuele afstanden

Estafettes
Tijdens de schoolzwemkampioenschappen staan er ook estafettes op het programma. De teams bestaan uit vier zwemmers. In deze teams mogen jongens, meisjes en kinderen van alle leeftijden gemixt worden. We raden aan om gemengde teams samen te stellen.

De estafettes tellen niet mee voor het klassement. Ze zijn wel een erg leuk onderdeel om van school tot school de strijd met elkaar aan te gaan.
Meer weten? Ga naar www.psvzwemmen.nl/ESZK of neem contact op met meester John ( j.martherus@skpo.nl)

Veel plezier en succes!