Kinderboekenweek 5 t/m16 oktober

Beste Ouder(s)/Verzorger(s),

In de periode van 5 t/m 16 oktober staat de Kinderboekenweek centraal. Dit jaar met als thema “Gi-Ga Groen” We doen dit om boeken te promoten en lezen te stimuleren. De hele week door krijgen boeken rondom dit thema extra aandacht in de klas.
We willen de kinderboekenweek afsluiten met een kleedjes-/boekenmarkt. Deze markt vindt plaats op donderdag 13 oktober. Voor de kleedjesmarkt brengen de kinderen (die boekjes willen verkopen) een eigen kleedje en eigen boekjes mee die ze willen verkopen á 0,20 cent. Ze brengen zelf ook muntjes mee van 0,20 cent om bij andere kinderen boeken te kunnen kopen. De opbrengst mogen ze natuurlijk zelf houden!
Graag alleen muntjes van 0,20 cent meegeven zodat er niet gewisseld hoeft te worden. Elk kind mag maximaal vijf muntjes van 0,20 cent meebrengen (minder mag ook uiteraard).

Vriendelijke groeten,
Leerkrachten basisschool ’t Slingertouw
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear Parent(s)/Guardians,

From October 5-16th we celebrate Children’s book week in the Netherlands (in Dutch ‘Kinderboekenweek’). We do this every year to promote reading and books for children. The theme this year is ‘Giga green’. Teachers will read books and talk about the theme with the children.
To celebrate the end of the Children’s book week, we are having a ‘bookmarket’ for children on Thursday October 13th. Your child can bring a little picnic blanket or plaid to sit on and some books it wants to sell for € 0,20 cents each. Your child can also bring a maximum of five €0,20 cent coins to purchase books from other children. Of course the profit is for your child!
Please give your child only €0,20 cent coins so we don’t have to change money.

Kind regards,
Teachers ‘t Slingertouw