Morgen is het nationale kraanwaterdag!

Wij doen mee met Nationale Kraanwaterdag!

Onze school doet morgen woensdag 27 september mee met Nationale Kraanwaterdag. We proberen deze dag alleen kraanwater te drinken en geen andere drankjes. Dat doen we samen met heel veel basisscholen en bso’s door heel Nederland.

Waarom we meedoen? Omdat schoon water uit de kraan niet zo vanzelfsprekend is als het lijkt en het drinken van kraanwater een gezonde keuze is. Uit onderzoek blijkt dat kinderen zich beter kunnen concentreren als ze voldoende water drinken.

Op Nationale Kraanwaterdag krijgen de kinderen les over het belang van schoon drinkwater voor je lichaam, maar ze ontdekken ook hoe kraanwater wordt gemaakt. En tijdens de les bespreken we ook hoe je het drinken van water lekker en leuk kunt maken. Kijk hiervoor ook deze video van de Healthy Sisters. Speciaal voor Nationale Kraanwaterdag maakten ze drie lekkere recepten om iedereen te inspireren om nog vaker water te drinken: https://youtu.be/N8TPf-L5mYk.

Om er een geslaagde Nationale Kraanwaterdag van te maken vragen we je op woensdag 27 september geen zoete (zuivel)drankjes aan je kind(eren) mee te geven, maar water uit de kraan in een bidon, schoolbeker of hervulbaar flesje!

Nationale Kraanwaterdag is een initiatief van alle drinkwaterbedrijven in Nederland: Brabant Water, Dunea, Evides Waterbedrijf, Oasen, PWN, Vitens, Waterbedrijf Groningen, Waternet, WMD en WML. Meer informatie: www.kraanwaterdag.nl